Naar de volgende camping van 30 jaar geleden.

31 mei 2015 - Flateland, Noorwegen

Hutje Lofthus van 30 jaar geleden.We gaan Vik verlaten.Eigenlijk een beetje met bloedend hart want we hadden daar graag wat langer willen blijven.Omdat je van daaruit met diverse veerbootjes heel makkelijk de prachtige omgeving kunt bekijken.Daarbij ook dat als het daar mooi weer was geweest je een magnifieke locatie had om heerlijk te relaxen en van het uitzicht kon genieten.Maar goed nogmaals wensen zijn er om alsnog eens uit te voeren maar dan hopelijk met beter weer.Dus we lieten het Sognefjord achter ons en gingen de Vikfjell over.Weer sneeuw en later weer heel veel mooie watervallen.Uiteindelijk Lofthus en dan zie je dat de herinnering aan de prachtige natuur nog net zo is.Alleen de mensen blijken in staat om daar verandering in aan te brengen.Er waren nu allemaal fruitbomen die het mooie uitzicht ernstig veranderden en natuurlijk was er een prachtig hotel gebouwd aan de oever van het fjord.Daarna na een even mogelijk zijnde picknick onderweg bij een leuk dorpje nog wat foto's gemaakt en daar gingen we de Hardangervidda over en door.Nu hadden we al heel wat tunnels gehad maar dat je midden in de tunnel een rotonde bord ziet staan met de afslagen en dan vervolgens op een rotonde in de tunnel terechtkomt dat was een aangename verrassing.Het was niet makkelijk om ondertussen een hut te bemachtigen.Ook daar bleken nogal wat campings gesloten en ook als er privé hutten waren bleken de bewoners er niet.Uiteindelijk hadden we toch een camping en konden we ons beddengoed uitrollen.