Nog even een laatste dagje

15 november 2015 - Hveragerði, IJsland

Vandaag een rustdag want vannacht moeten we naar het vliegveld en het was bitterkoud.Er stond heel veel wind dat maakte dat het ijzig koud is.Naar een nabijgelegen dorpje en een wandeling in Hvergerodie zelf.Ik geloof dat ik. het verkeerd schrijf maar het is ook zo,,'lastige naam.We vonden het een prachtige week waarin ook veel terugkerende dingen waren die erg relaxed waren.Ook minder relaxed maar dat had meer te maken met de uitstapjes door ijs en over vreselijke gravelwegen.Maar Kees ging door en daar was ik enorm dankbaar voor. Want het maakt wel dat er prachtige dingen te zien zijn.Zoals eerder beschreven Noorwegen is mooi maar wat is het hier ongerept.Wij in onze Hyundaii10 terwijl er overal bakken van auto`rijden.Monstertrucks zijn er niets bij.De levensstandaard is hier stukken hoger maar maakt het erg duur.Hoewel hier konden we zelf koken en dat maakt het weer niet zo duur.De Zalm is hier werkelijk verrukkelijk.Verder veel lamsvlees.Schelvis en Kabeljauw staat hier veel op het menu.We hebben geen IJslandse kroon in de handen gehad.Alles met creditkaart zelfs voor de toilet.De huizen zijn hier allemaal gekleurd en dan is het vrijwel altijd ijzeren golfplaat.Angst voor de vulkaanuitbarsting is er altijd.De Hekla waar ik op de andere camera een mooie foto van heb verwacht men deze tijd uit te zien barsten.In Vik worden daarom al allerlei rampen oefeningen gedaan.Genoten hebben we van de vele .paarden langs de weg.Prachtig hoe vrij deze hier kunnen leven.Zo ook onze huishond.Vanavond kwam hij even wat water drinken uit de hottub waar ik net in lag en bleef me vervolgens bewaken.Vreselijk blaffend dat dan weer wel.De honden kunnen ongelooflijk hard rennen.We reden ergens en toen heeft er een hond een heel eind gewoon meegerend.Als je dacht dat hij weg was liep hij gewoon keihard mee naast je auto.Kees slaapt nu even en vannacht gaan we weer richting Kefavlik met WOW weer op huis aan en dan begint het leventje weer.Het voordeel is wel weer dat we het gevoel hebben langer te zijn weggeweest.We zouden hier niet willen wonen maar hopen nogwel eens een voorjaar hier mee te maken.Tot ziens.

1. Rob & Anna:
    17 november 2015
    Lieve Henny & Kees, een goede reis terug! Het waren weer prachtige verhalen, bedankt!
  2. Angele:
    7 februari 2016
    Beste Henny en Kees,
    Ik vond het erg leuk om jullie reisblog te lezen.

Ik hoop dat wij, op jullie leeftijd ook nog zo actief (kunnen) zijn.