Dagje Reykjavik

14 november 2015 - Reykjavík, IJsland

Franse AmbassadeEen dagje Reykjavik.Wat waren we geschrokken van de berichten vanuit Parijs.Toen we de bus uitstapten zagen we al grote billboards waarop al  briefjes met I love Paris waren opgeplakt.Gek genoeg gaf dat al een gevoel van saamhorigheid en ontroering.Na een wandeling langs het water ?zagen we  dat er kaarsjes stonden langs de Franse Ambassade en daar was het mogelijk om even de tranen de vrije loop te laten.Wij niet alleen zo bleek.Maar weer verder naar al dat moois.IJslanders zijn erg vriendelijk en spreken uitstekend Engels.De winkelstraatjes zagen er al in kerstsfeer uit.Het weer deed daar aan mee.Het had flink gevroren en gesneeuwd maar gaf wel een prachtige zonnige dag.De Harpa vonden wij enorm prachtig en leuk dat je het gebouw kon bekijken.Kees wilde nog even naar het licht kijken wat op een eilandje is neergezet door Yoko Ono en brand vanaf de geboortedag van John Lennon tot aan de dag van zijn overlijden.Begin Oktober jarig en in December vermoord.Dus dat br and deze tijd.Heb wel een foto van het eiland met de toorts maar het was nog niet donker genoeg.De Basiliek en de andere bezienswaardigheden liggen allemaal op een mooie wandeling.Aan de oude haven was een vlooienmarkt en daar hadden ze eigengemaakte moccaschuimtaart met slagroom.Wat was dat smullen bij de koffie.We waren gedeeltelijk met de auto gegaan maar we hadden een tip om naar een parkeerterrein te gaan bij een busstation.We gingen weer op tijd terug want we moeten best een flinke afdaling om naar onze cottage te komen.Het is overigens gelukt een stukje groen op mijn camera te spottten van het Noorderlicht.Daardoor kon ik zien dat mijn instellingen goed stonden en weten we nu ook waar we op moeten letten.Ik kan overigens heel wat foto's niet posten.We wisten niet dat er wifi zou zijn dus zou eigenlijk geen reisverhaal doen.Maar door de Wifi compactcamera kon het met de tablet.Zo zie je maar wijzer word je ook weer op reis.