Rustdagje.

30 mei 2015 - Vik, Noorwegen

StavkerkjeOmdat het mooi weer was  gisteravond  in Vik  besloten we een extra dag te blijven  en rustig wat mooie plekjes van Vik en omstreken te bekijken en wat uit te rusten van de vorige dagen . Jammer genoeg was het weer minder dan we verwacht hadden, we besloten in ieder geval naar Vik te gaan en daar afhankelijk van het weer verder te kijken. We wilden zeker nog niet verder want de volgende berg lag alweer op de loer en die moesten we  toch over om naar Lofthus te gaan daarvoor moesten we door de Hardangervidda en na Vik kwam onmiddellijk de Vik Fjell. In Vik zelf is  de Staafkerk van Hopperstad een staafkerk van rond 1140.Deze staafkerk is in 1880 verkocht aan de Historische vereniging Fortidsminneforenigen voor 600 Noorse kronen.Het bleek een prachtige kerk waar we mooie foto's van konden maken met een mooie Nederlandse uitleg. Na de bezichtiging weer naar Vik terug gegaan, er is daar een gedeelte authentiek en daar zijn we door de regen nog even doorheen gelopen.Boodschapjes gedaan, omdat het de volgende dag  zondag is en terug naar de Camping Djuvik,  Helaas knapte het weer niet op zodat we in ons knusse hutje de dag afsloten met een lekkere maaltijd. Ondertussen maar wat met de witte wipstaartjes ons vermaakt morgen weer verder