Richting Nederland

1 juni 2015 - Heerhugowaard, Nederland

De catamaran op naar HirtshalsFlateland bleek de laatste camping in Noorwegen voor ons te zijn geweest.Het regende pijpenstelen toen we van de camping afreden.We zouden door het Setesdal naar Byglandsfjord gaan en hoopten dat het weer wat op zou klaren want het Setesdal is een zeer mooi dal.Gelukkig zagen we nog even wat water om het af te leren.In Byglandsfjord was het koud en we wandelden wat over de camping en haalden wat herinneringen op.Het was daar erg veranderd en veel groter gemaakt dan dat het al was.Toen nog even naar de stroomversnelling waar we veel over heen liepen en keken naar het Raften wat ze daar deden.Ook dat deden ze nu nog.Toen door naar Kristiansand om even te informeren hoe laat de boten zouden vertrekken.We hadden geen wifi gehad dus dan moet jezelf naar de haven en een Mac was er in geen velden of wegen te bekennen.Na toch nog genoten te hebben van de rit en alvast bekeken welke camping we zouden nemen in de buurt van Kristiansand kwamen we aan op de terminal.Het was 13.00 en om 15.30 zou er een Catamaran in 2 uur en een kwartier oversteken naar Denemarken.We keken elkaar aan en we hadden allebei zoiets van zullen we dan maar!Het was mooi geweest en al hadden we het weer niet mee het was een geweldige ervaring om je vrijheid zo samen te beleven in zo'n prachtig land.We hadden nog een week over in de planning maar het weer hielp niet mee om nog te blijven.Nog steeds niet zijn we inmiddels achter.In Denemarken een zeer luxe hotel en de dag erna naar Echten.Heerlijk alles uitgepakt en uitgezocht en de jonge vogels uit het nest zien vliegen.Kortom het bleek een heerlijke afsluiting voor alles wat we meemaakten.Nu zijn we een aantal dagen in Heerhugowaard en hebben het eigenlijk nog wel elke dag over wat we beleefden.De kilometerteller staat ruim 7600 km verder.We hebben in verschillende gebieden van Noorwegen rondgezworven.Uiteindelijk weten we ook al waar we de volgende keer heen willen en wanneer.We waren nu te vroeg maar volgens de Noren kun je daar ook geen peil op trekken want vorig jaar was het deze tijd 25 graden en met de midzomer maar 3 graden.Kortom we zullen nog wel een zomer gaan meemaken in Noorwegen daar troosten we ons maar mee.Want de voordelen van heerlijke stille campings en heerlijke rustige toeristenroutes waren werkelijk een verademing.