Richting eerste dorpje van IJsland en de waterval waar je achter kunt lopen

13 november 2015 - Keldur, IJsland

Vandaag gingen we naar het eerste dorpje van IJsland. Wij werden verrast  toen wij opstonden en naar de mooie zonsopgang keken. Zo mooi hadden wij de zon nog niet op zien komen. De zonsopgang in IJsland begint niet zo vroeg als in Nederland. Om  9 .30 uur begint het te komen. Maar als het hier 9 uur is is het in Nederland 10 uur. Dus lekker lang donker 's morgens. Na het ontbijt gingen we richting Vik om naar de Seljalandsfoss te kijken, en eventueel bezienswaardigheden in die richting. Na Selfoss en Hella kregen wij een bordje met toeristinfo naar Keldur. Het eerste dorpje van IJsland 11 kilometer over een grindpaadje. Wat een leuke plaats. Wat foto's gemaakt van met mos bedekte huisjes en een leuk kerkje. Jammer genoeg niet open. Over dit dorp is een verhaal gemaakt door Regina Hronn Ragnars dottir. Terug naar Hella, dat leek ons het beste omdat die weg er beter uitzag, maar dat was schijn. Grote zwarte kraterstenen lagen op de weg. Een herrie van jawelste. Terug op weg 1 bleek dat een plastic flap onder de wagen schoof. Maar weer terug geschoven. Op naar F249  voor de waterval. Glad niet normaal, zie foto van hekje . wij konden met moeite naar de waterval lopen. Laat staan er achter komen. Dat deden wij dus maar niet. Dus weer terug richting huisje. In Selfoss nog boodschappen gedaan en net voor donker thuis. Het was de avond van het Noorderlicht kijken en hopen op meer. Wel een glimp gefotografeerd. En uiteraard de hottube.

1. Marian Langereis:
    15 november 2015
    Geweldig, wat een avontuur! Groetjes Marian
  2. Ans kempers:
    15 november 2015
    Hoi Henny en Kees ,
    Het blijft leuk om jullie te volgen en goed te zien dat jullie zo genieten . lieve groetjes Ans en Gerard