Dag van de ontspanning

11 november 2015 - Grindavík, IJsland

Nu vandaag gaat het gebeuren TheBlueLagoon.We hadden al kaartjes maar dat mocht de rij niet drukken.Volle rij en toen Kees bijna vooraan stond vroeg ik of hij toch niet even wilde komen voor een foto.Maar ik sta bijna vooraan was zijn reactie.Terecht na later bleek er hadden zich ondertussen drie bussen toeristen in de rij geschaard.Maar door een bijdehante manouvre heb ik dat ruimschoots goed gemaakt.Wij in het water.Werkelijk heerlijk maar het was kennelijk de bedoeling dat je daar aan een bar in het water een pilsje dronk.Bijna de helft van de velen hadden dat al gedaan.Maar ik dacht aan de pakjes in mijn kastje en liet het er maar bij.Wel pakjes uit IJsland euroshopper dat dan weer wel.En een selviestick of een smartphone in een waterdicht zakje bleek ook een vereiste.Foto`s maken komt later wel.Er bleken bakken met een witte smurrie te staan waar je je gezicht mee in diende te smeren.Dus een hoog clown gehalte was er wel.Daar hebben we gewillig aan meegedaan.Sauna in met badpak aan.Niet lekker.Toch hebben we het een lange tijd vol gehouden.En toen weer over de nieuw aangelegde weg langs de kust terug.Het landschap was heel mooi van structuur.Zwarte lava met mos en niet zoveel rotsen.Eerst indruk maakte toch dat in een vergelijk Noorwegen er boven uit steekt.