Voor de tweede keer op vakantie.

26 mei 2015 - Malvik, Noorwegen

Nog even een grote onderweg.Dan vertrekken we voor zo we het noemen op onze tweede vakantietrip.Het weer heeft niet meegezeten en dat is jammer want je stapt minder uit om wat te wandelen,te picknicken of een bezienswaardigheid te fotograferen. Het meeste is vanuit de auto en dat is niet altijd optimaal.Dus de keus via Zweden voelde voor ons niet prettig en we vonden het jammer een kans te laten liggen nu we zo dichtbij Noorwegen zijn.Precies 30 jaar geleden hebben we met de jongens een mooie reis gemaakt en misschien kunnen we daar nog hopelijk wat van mee pikken.Vooral Geiranger stond bij Kees nog op het lijstje en ik heb de Jotunheimen gemist.Maar we realiseren ons ook dat we te vroeg zijn en dat er wegen nog niet open zijn.Toch de beslissing genomen om naar Trondheim terug te reizen.We hadden er enorm zin in en we namen node afscheid van het leuke stel van de Doro camping.Anna vroeg in de reactie naar adres.Als we echt thuis zijn gaan we de blog wat uitgebreider met links van de campings maken.We zijn nu tijdens de reis al blij dat we een avond aan het blog kunnen en niet in de laatste plaats of we Weifei hebben zoals ze dat hier noemen.Dus daar gingen we.De reis was weer prachtig maar wat word je eigenlijk blasé van al dat moois.Het fotograferen wordt al minder en vaker zien we dingen waarvan we tegen elkaar zeggen dat is niet te filmen of te fotograferen.Dan overheerst meer de ontroering van de schoonheid of de aandacht bij de passen welke we rijden.Volgens mij kunnen we geen fjell meer zien na deze reis zeker niet als je erover heen moet.Goed dan heerlijk weer op weg.Appartementje was heel knus en nieuw dus ook dat was wat afscheid nemen. Zoals gezegd een mooie trip en zo gingen we Noorwegen weer in.Ook dat is verschillend met je auto over de grens of met de boot zoals we dat meestal gewend zijn.We zagen zulke prachtige groenschakeringen ,geprobeerd dat te fotograferen maar dan zou het echt lijken of ze gefotoshopt zijn.Bijna onnatuurlijk terwijl we het echt aan ons voorbij zien gaan.In Malvik zouden we naar een camping.We gaan altijd voor een standaard maar iemand zei dat we wel een luxere hut mochten voor iets meer dan standaard.Dat vonden we prima.Kregen de sleutel mee en wij naar de hut.Bleek standaard.Wij terug.Vergissing zei het meisje Kees wilde bij betalen maar dat hoefde niet.Het was ook daar weer mooi aan het water.Morgen richting Andelsness en dan word het spannend want de Trollstigen een wondermooie route zou nog wel eens dicht kunnen zijn.