Over de Dovrefjell.

27 mei 2015 - Mjelva Camping og Motell, Noorwegen

GrootsVandaag begint met de vraag kunnen we wel kunnen we niet.We rijden richting Andalsness en als het goed is kunnen we over de Dovrefjell. Een zeer groot massief wat zoals beschreven zelfs beklemmend kan werken als je daar doorheen gaat.Maar voor het zover is stond er iets geheel anders op het programma.Toen we naar Zweden reden vroeg ik me af of we soms nog een Zweedse Ikea konden bezoeken.Dat ging natuurlijk niet meer.Maar Kees zette de Tom op Ikea Trondheim en daar stonden we.Auto stampvol dus iets meenemen niet aan de orde.Zie je natuurlijk allemaal mooie dingen.Maar een ontbijtbuffet gaat er natuurlijk altijd nog in.Hoewel keurig twee broodjes gegeten te hebben voor vertrek zag het er zo enorm aanlokkelijk uit dat we toch maar overstag gingen.Zalm,andere vissoorten omelet nou ja te veel om op te noemen.In elk geval Kees begon zijn dag goed.Er waren zelfs nog snoepjes voor onderweg dus dat probleem was ook opgelost.Maar ook popelden we om door te gaan.We konden de route rijden zoals we wilden en daar waren we reuze mee in onze nopjes.Niet voor niets zoals bleek het was werkelijk geweldig ongelooflijk nietig voel je je in zo'n autootje .Gelukkig met niet al te veel sneeuw dus dat was ook wel eens lekker want zulke wegen stonden ons nog wel een aantal te wachten.Kortom een prachtige reis en we verheugden ons alweer op de camping welke we uitzochten.Daar eenmaal aangekomen bleek het een en al Jopie de Popie te zijn.Wat bleek de ANWB groepsreis met Caravans waren daar neergestreken en daar zaten we middenin.Als je steeds gewend bent geweest een rustige camping voor jezelf te hebben was dat toch een tegenvaller.De ene kwinkslag volgde op de andere en daar moesten vooral de dames het regelmatig ontgelden kortom niet leuk.Toen ze ook nog gingen Jeu de Boulen voor onze hut met de vraag of we wel gratis mochten kijken pakten we toch maar even de auto om even naar het stadje te rijden.Wij gingen gelukkig de volgende dag weer door.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl