Van JokkMokk naar Dorothea.

25 mei 2015 - Dorotea, Zweden

Zomaar op de weg deze rendieren.Dan ga je weer verder naar het zuiden. Onderweg kwamen we regelmatig rendieren langs de weg tegen. Opvallend veel kleintjes. Licht getinte. het was prachtig weer in het Noorden van Lapland en het was ook een heerlijk begin van de dag. Picknick en koffie aan de kant van de weg. Maar ook verder naar het zuiden werden we weer overvallen door buien.Het was wederom een mooie trip maar de weg was wel om op te schieten maar op een gegeven moment ben je dat al gauw zat. We waren onderweg naar een camping welke beheerd word door een zeer jeugdig echtpaar en zij hadden appartementen gemaakt van een hostel. Hij organiseert allemaal wildernis safari's En zijn vermaarde rendierburger schijnt zijn weerga niet te kennen. Op de camping aangekomen bleek het inderdaad een ongelooflijk sympathiek stel te zijn en de energie en bevlogenheid met hun omgeving was kenmerkend voor de plek waarop de camping gesitueerd was. Een mooie plek met nog heel veel werk.Er is in die omgeving werkelijk van alles wat de natuur betreft te beleven zelfs beren worden gespot.En als we later waren geweest zouden we er zeker een paar dagen aangeplakt hebben. De appartementen waren echt bijzonder luxe verbouwd en aan alles was gedacht. Heel leuk. Ze vroegen ook of we langer bleven maar de dagrit nog indachtig vertelden we hen dat we die avond zouden gaan bekijken of het niet verstandiger was weer af te reizen naar Noorwegen. We zaten ongeveer ter hoogte van Trondheim en na Geiranger waar Kees door het slechte weer niet langs kon zou nog een al 30 jaar eerder afgelegde weg te doen zijn en dat is niet te versmaden. Uitgaande van het feit dat de wegen die we wilden gaan open zouden zijn. Kortom na beraadslaging en eerst nog een wandelingetje achter de camping waar een prachtige bergbeek stroomde en waar een heus boemel stationnetje was gingen we slapen met een heerlijk idee. We maken een tweede vakantietrip. Naar Noorwegen.

1. Rob & Anna:
    1 juni 2015
    Dat klinkt goed, die camping van dat 'zeer jeugdige stel'. Doe es een naam & adres.... Wij willen ooit ook nog wel eens die kant op!
  2. Rob & Anna:
    1 juni 2015