Rondtripje Moskenes naar Leknes.

18 mei 2015 - Moskenes, Noorwegen

Dorpje A op de LofotenJa  daar waren we dan op de Lofoten.

Doordat we twee nachten hadden geboekt konden we op het westelijk deel de tijd nemen wat dorpjes beter te bekijken.Nou dat deden we. We zouden naar Leknis gaan dat was de hoofdplaats van het westelijk gebied. Dus gingen we van ons pension linksaf door een tunnel heen , toen kwamen we op een parkeerplaats, nog maar een keer proberen hoe we verder moesten, niks. Wij dachten dat de lofoten door zouden gaan maar het bleek dat wij de andere kant op moesten , wij waren in de war geraakt door de veerboot omdat alle eilandjes rechts van ons waren, Maar nu reden wij goed. Ondertussen deden we alle dorpjes aan die we tegenkwamen. Het ene dorpje lag nog mooier dan het andere. We vonden het jammer dat we de Jotunheimen niet konden bereiken maar dit gebied maakte alles meer dan goed. Reine lag er heel mooi bij en de foto's waren niet meer te schieten.heel veel vis te drogen en vooral ook heel veel rekken met vissenkoppen. Hoe dan ook ik weet niet of jullie het gevoel kennen een buitenaards wezen te zijn. Nu dat hadden we. Vooral ongelooflijk nietig bij deze natuurgeweld ophoping.op een gegeven moment kon ik mijn tranen niet meer bedwingen en heb vooral huilend van overweldiging de diverse dorpjes beleefd.ook het fotograferen ging me niet meer goed af.wat onze beleving van zoveel moois was is werkelijk op geen enkele manier vast te leggen.Overal waren we uitgestapt en rondgelopen.Hoe lastig het was zo vroeg op reis te gaan,hoe heerlijk was het nu om in alle rust door de dorpjes heen te lopen. Vooral Nusfjord was fantastisch. In Ramberg aan de koffie gezeten met een heerlijke Muffin, Op een gegeven moment kwamen wij bij een wegversmalling met een verkeersregelaar, die ons gebood te stoppen, Daarna kwam er een busje met achterop follow me maar dan in het Noors, het was te lezen en zo kwamen we langs de wegwerkzaamheden. We moesten wel weer terug naar ons pension maar we hadden genoeg voorwerk gedaan om de volgende dag sneller naar de Vesteralen te gaan.