Richting Narvik.

23 mei 2015 - Narvik, Noorwegen

Wat een klus.Dan weer weg uit Harstad.Het word allemaal wat lastiger want we gaan nu naar Narvik en de vraag blijft nog even of we van daar uit Noorwegen gaan verlaten. Stemt wat verdrietig maar aan de andere kant we zitten zo ontzettend vol met indrukken dat de spons eigenlijk even moet worden uitgeknepen. Het bijna elke dag ergens anders zijn is nog steeds enorm leuk en dat alleen al maakt het lastig om Noorwegen te verlaten. Bovendien is de routine van het in en uitpakken er zo ingesleten dat het bijna allemaal met de ogen dicht kan. We weten feilloos waar alles in moet en moet staan. De achterkant is vrijgelaten voor de boodschappen welke we steevast onderweg kopen. Uiteraard de picknickmand en de kan koffie met twee kopjes lepeltje en zoetjes van Kees. Als laatste gaat altijd de theedoek en sopdoekje. Evt. gewassen spul komt bovenop zodat het alvast onderweg kan drogen. Tijdens het douchen trappen we ondergoed en sokken. En als we bij de hut aankomen gaat het lekker buiten hangen. Ondanks het slechte weer is dat allemaal goed gegaan. Elke hut heeft een kacheltje dus het blijft lekker warm binnen. Wat ik niet mag vergeten zijn de Muffins welke we kopen bij de Bunpris. Voor bij de koffie.Ook doe ik boodschappen uit de auto want ik heb ook  dacht ik het nodige mee genomen. Maar volgens ons hebben we ook genoeg over als we weer thuiskomen. Helaas hebben we ons werptentje nog niet op kunnen zetten. Jammer want we hadden zo geoefend om hem weer in elkaar te krijgen. Maar wie weet. Maar goed Narvik, Grote havenstad maar niet echt een stad waar je veel kunt bekijken dus het was niet nodig daar veel tijd aan te besteden. Wij naar een camping bleek in Ballangen dus dat was ook wel leuk. Meestal hebben we een hut zonder douche en toilet het is zo leuk om het sanitair te aanschouwen op de camping. Bovendien hebben we meestal een camping voor ons alleen dus we hebben alle ruimte. Dat is goed voor elkaar in Noorwegen. Zelfs de kookruimtes zijn heel gezellig.Is ook leuk om met anderen samen te staan afwassen of wat te koken. Maar in de hut is altijd kookgelegenheid een kacheltje en een koelkast. In elk geval nu een beetje beschreven hoe e.e.a. reilt en zeilt bij ons. Morgen zal ik eens beschrijven en laten zien waar wel een tekort aan is.

1. Jo Heuberger:
    30 mei 2015
    Noorwegen ben je natuurlijk niet zomaar uit