Uit Noorwegen

24 mei 2015 - Jokkmokk, Zweden

ZwedenBesluit genomen en we vertrekken richting Lapland(Zweden)het was onderweg weer even prachtig en natuurlijk weer over een fjell  en dat is veel sneeuw en kou.Of het nu kwam omdat Kees verlangde naar zijn nieuwe snoepjes of ik die best moe was van alle indrukken de rit was prachtig en uiteindelijk kwamen we in Jokkmokk aan op een camping maar daar bleek alles vol door een militaire compagnie.Jammer maar drie k.m terug was ook een camping van een Nederlands echtpaar.Of we daar nu op zaten te wachten maar een bed wilden we wel.Zij belde gelijk voor ons en dat was geregeld.Daar aankomend werden we al verwacht want de naam klonk wel Nederlands.We kregen een luxe huisje met zelfs tv. Ik deze aangezet en Kees lachen.het was alleen maar Noors en ik zat pontificaal op de bank met de afstandsbediening in mijn hand.Hetgeen toch wel een lekker gevoel was.Gewoon even bij de tv hangen.Toch wel vermakelijk als je er niets van begrijpt maar gewoon even op een bank zitten hangen.Dan maar koken.Want zoals het echtpaar had gezegd er was een prachtige wandeling en deze startte achterin de camping Zou in het begin wat drassig zijn,maar daar had ze laarzen voor en het was natuurlijk alleen maar licht dus we hoefden niet bang te zijn te zullen verdwalen.En als we haar waren combineerden we een wandeling met een andere zodat je 6,5 km had.Dat zou goed te doen zijn.We keken elkaar aan en schoten in de lach.Wij hadden het niet zo op de Noorse wandelingen welke qua afstand niet zo ver zijn.Toch gingen we wel wandelen.Drassig was enigszins positief.Het was weer zeiknat halen en toen we dachten de wandeling  bijna rond te hebben moesten we weer 1,8 km terug.Nou 1,8 km is niks maar meer op ons vlakke land.Kortom we waren bekaf toe we terug waren en toen zouden we nog even aan de overkant bij het meer kijken.Al met al was het weer een latertje voor we op ons luxe bed lagen.Je wilt als Hollander toch wat genieten van je luxe maar dat is er bij ons niet bij.Lange avonden,korte nachten.Overigens was er een sleehondenfarm aan dat meer.46 honden en dat was als het meer bevroren was een pracht om te zien als ze gingen rijden over die ijsvlakte.Het is daar in Lapland duidelijk allemaal gericht op de winter.Maar dan is het wel koud.Totaal geen zon.Morgen gaan we even naar het centrum van Jokk Mokk want we zagen een mooie kerk.