Zou hij wel zou hij niet!

22 mei 2015 - Harstad, Noorwegen

Hier 0.12Ja het is weer de volgende dag en Kees stelt voor nog een dag hier te blijven en te kijken of we evt 's avonds naar de plek kunnen gaan waar we de zon kunnen blijven volgen.Prima idee.Er was daar op dat mooie eiland nog genoeg te zien.Het begon al leuk.Ik liep in mijn ochtend dress (Knalroze kaftan met paradijsvogel) rond en daar hoorde ik de eigenaar van de camping roepen O I like your lovely dress!Als dat geen goed begin van de dag is?Hij kwam naar me toe en vertelde dat hij in de jaren van de hippietijd in Australië was  en ik hem aan die tijd liet denken.Nou als hij er toch was gelijk maar even vragen naar wat mogelijkheden waar we 's avonds om 24 uur naar toe zouden kunnen.Nou de kaart erbij en het was Nupen een prachtige plek maar we zouden zeker op de mountain moeten gaan kijken.Kaart erbij en uitgetekend en wij waren zo te zien weer een dag bezig.Want er was ook een historisch plaatsje waar behoorlijk slag geleverd was in '40-'45 en het oudste stenen kerkje van Noorwegen.Dus gauw aan de dag beginnen.Eerst enorm genoten van een groep schoolkinderen zij liepen met elkaar tussen de rotsen allerlei dingen te zoeken.Wij zouden zeggen kijk uit maar het ging allemaal prima en later gingen ze aan de picknicktafel wat eten en drinken.Dus wij op weg.Kees wilde zekere even gaan inspecteren waar we heen zouden moeten die avond.Maar eerst naar Trondalen er was een bezoekerscentrum bij maar dat was gesloten.Dus wij zelf gaan kijken.Een leuke wandeling en er waren nog Barakken waar destijds de krijgsgevangenen hadden verbleven.Kees had ondertussen een leuk plekje voor hem zelf gevonden.Maar moest toch weer mee.Toen naar het kerkje wat heel mooi was met een grote begraafplaats.Toen we het kerkje in kwamen bleek er net een gesprek met een paar mensen en stond er een witte kist met enorm veel bloemen.Wij gauw de kerk weer uit.Later bleek dat het om een jong iemand ging en de auto's af en aan reden.Sta je toch even met eerbied stil voor de overledene.We zien zoveel dus ook bruidjes maar ook dit.Toen nog even naar de kanonnen van Hitler.Dat werd bewaakt en het lukte ook daar niet om daar dichtbij te komen.

Toen naar het uitzichtpunt Nupen dat was een leuke rit en ik merkte op gelukkig staan er genoeg lantaarnpalen want vanavond lijkt het me niet zo'n lekkere weg.Kees lachen en ik begreep het onmiddellijk.Het word helemaal niet donker.Daarna de berg op.Dat was schitterend wat een prachtige tocht maar de keus was voor Kees snel gemaakt we gaan vanavond niet de berg op.Blij toe.Wel zouden we het er nog over hebben of we een wijntje mee zouden nemen of een pot koffie.Boodschappen gedaan en de dag was alweer bijna om.Tot 's avonds want toen gingen we om 22.00 richting Nupen.Hoewel het er al uit zag dat we de zon niet zouden zien leek het ons toch wel leuk om even te gaan.En een pot koffie mee.We hebben daar heerlijk gestaan en af en toe kwam er iemand kijken maar uiteindelijk werd de zon niet meer zichtbaar,Maar leuk was het wel.Terug naar de camping.In de stad aangekomen werd Kees aangehouden voor alcoholcontrole.Gelukkig hadden we koffie meegenomen.Lekker slapen en morgen weer verder.

1. Mieke bos:
    29 mei 2015
    Goh lieve Kees en Henny wat maken jullie toch veel mee
    Vind het leuk om al die verhalen te lezen.
    Geniet er maar lekker van, Hier gaat het goed.
    Dikke Kus
  2. Rob & Anna:
    29 mei 2015
    Jammer dat de zon niet meedeed!
  3. HennyNijman:
    29 mei 2015
    Natuurlijk een aantal dagen achter maar er wacht nog veel meer moois.