Op reis naar Loen

8 mei 2015 - Loen, Noorwegen

We gaan Bergen verlaten en nemen afscheid hopen we van de regen.We hebben een mooie trip alleen jammer dat het zo snert weer was.Er viel veel moois te zien maar de regen maakte het wat troosteloos.Maar naarmate we hoger kwamen begon het ook nog te sneeuwen en zaten we midden in de winter.Jammer dat de sneeuwbanden van de auto waren.Maar rustig aan,Hoewel het geduld van de Noren in de loop van de jaren ook aardig op geraakt is .Zo wij hen herinnerden is het zeker niet meer.Het was altijd lekker relax maar dat is er niet meer bij.Als je niet wil rijden ga je maar aan de kant.De eerste van de ongetwijfeld vele veer oversteken gehad.een bordje langs de kant Honnefossen. Hé een waterval?Nergens omschreven.wat blijkt , een geweldenaar verscholen achter een school.
Wij er heen gelopen en we konden er zo ongeveer tegenaan gaan staan.hartstikke koud en nat.Ook een videootje gemaakt maar dat is overdwars maar het geluid en het geweld is wel goed hoorbaar Dat was de bedoeling.Dus ik post hem toch maar even.Toen we bijna in Loen aankwamen bleek dat we niet goed waren en dat we werkelijk niet meer wisten welke kant te gaan.Kees had niet het juiste nummer ingetoetst dus na nummer 13 komt in Noorwegen niet meteen 15.Twee keer draaien op een zeer smal pad en uiteindelijk dachten we te zien waar het zou zijn.En dat klopte.Reuze oud hutje maar een uitzicht adembenemend.Zoals uit de foto's zal blijken.Ik lees Kees even voor en vraag of hij nog iets aan te vullen heeft.dat heeft hij.Er was een werkelijk prachtig nieuw sanitair met twee prachtige familie douches.Wij gingen dat samen doen.Muntjes mee alles uit en onder de douche.Wat bleek het was een soort van allerlei douche.Met toetsenbord en toeters en bellen.Dus er ging wel water stromen maar niet waar het moest Kees op de toetsen toen werd het te heet en kwam het op de zitting van het stoeltje.Uiteindelijk werd het wat te heet en we konden niet meer bedenken welke toetsen we moesten hebben.Toen ging er een alarm af.We schrokken ons rot daar stonden we in onze blote kont.Nu ik dit schrijf rollen de tranen me weer uit de ogen.gauw onze kleren aangetrokken en weg.Maar zei Kees later de douche ernaast is net zo groot maar met een gewone douche.dat zouden we dan een dag daarna doen eerst van de schrik van het alarm bekomen.Morgen meer.

1. Rob & Anna:
    29 mei 2015
    Een douche met veels te ingewikkeld toetsenbord - hilarisch!