Dagje Bergen

7 mei 2015 - Bergen, Noorwegen

Dat was de bedoeling en de bus zou stoppen voor de camping en we stonden ver voor de tijd dat hij langs zou komen in de startvakken om hem te laten stoppen. Wij wachten en de voornoemde aardige meneer kwam de post halen en keek naar ons en toen naar zijn horloge. Wij zagen de bui al hangen. Hij pakte het boekje uit mijn hand en bekeek al die timetables maar eens door. Hij bladeren en bladeren dus o. jee zal hij het wel echt weten? Ha eindelijk daar zag hij herkenning. Wij moesten 200 meter verder lopen en daar was ook een bushalte en deze ging naar de overstapplaats waar we gelukkig daags daarvoor al kennis mee hadden gemaakt dus dat viel goed uit. Bleek ook nog eens dat we voor de helft van de prijs mochten reizen dus dat viel uiteraard ook goed. En het was weer droog dus dat viel ook mee. Bergen een leuke stad met grote brede winkelstraten maar een beslist mooi wijkje Bryggen achter de haven. Wat hebben we daar heerlijk tussen de buien door rondgelopen. Prachtig vooral het soort van openluchtmuseum met alle nog oudere huisjes. Gelukkig troffen we een Mac voor de nodige wifizaken dus dat kon ook geregeld. Toen ging het weer regenen en daar kwam de gratis IKEA bus. maar het kon te gek vond Kees. Ik dacht zit je lekker droog en je ziet nog eens wat. Maar nee toch maar weer terug naar de overstapplaats en wat boodschappen scoren voor de avond en volgende ochtend. Wat een feest al die verschillende supermarkten.

1. Ans kempers:
    12 mei 2015
    Hoi Henny en Kees als ik zo de verslagen lees maken jullie heel wat mee. En als ik het leest dan zie ik jouw gezicht als je in een deuk ligt Henny en dan die lach van jouw, Geniet lekker samen en ik verheug me op het volgende verslag lieve groetjes van ons Ans en Gerard.
  2. Mieke bos:
    13 mei 2015
    Hoi Kees en Henny leuk om jullie zo te kunnen volgen en jullie hebben al aardig wat meegemaakt geniet er lekker van krijg vandaag nick een paar dagen te logeren er gezellig dikke kus van mij
  3. Rob & Anna:
    29 mei 2015
    Leuk hoor, dit! Van Bergen herinner ik me vooral de visafslag, en de 'Bergense grap'. Toerist vraagt aan Bergenaar ... we zijn hier nu al twee dagen en het regent alsmaar? hoe lang gaat dat hier nog duren met die regen? Bergenaar antwoordt: Geen idee, meneer, mevrouw. Ik ben pas zeventien.