Naar de Poolcirkel

16 mei 2015 - Lønsdal, Noorwegen

Nadat we een gezellig ontbijtje hadden op het terras van onze hut in Kvam inpakken en richting Mo I Rana. Dat zou de volgende etappe zijn. Zou!Want het werd steeds kouder en we zouden na Mo I Rana beginnen met een hut.De reis verliep voorspoedig en het stadje Mosjoen was beslist de moeite waard even te bezoeken. en we waren lekker op tijd om te gaan zoeken.Maar wat bleek de campings onderweg waren nog gesloten.Terwijl we toch echt info hadden dat ze het hele jaar open zouden zijn.De sneeuw werd hoger en de reis ging ook steeds hoger.A ja daar een hotel naast een camping.Het zou de 17 mei Nationale feestdag zijn en daar hadden we wel rekening mee gehouden maar niet met het feit dat we in het hotel niet terecht konden daardoor.No breakfast tomorrow.Dat vonden wij helemaal niet vervelend maar het feest ging niet door.Nu hebben we wel een tentje mee maar op deze hoogte met deze temperatuur leek ons niet aanlokkelijk.Maar we hielden de moed er in.En over de berg daar zou een hotel zijn.Nou ja daar rekenden we dan maar op.We gingen de berg op en over.Koud en sneeuw maar toch even tijd voor een selfie natuurlijk.Na de berg jawel hoor een hotel op een afgelegen pad.Wij gingen enigszins met knikkende knieën naar binnen.Maar de eigenares stond aan de balie en vertelde ons dat we welkom waren. Pff. En of we ook nog dinner wilden.Ja dat wilden we.Komen de kamer in steenkoud en de verwarming deed het niet.Bij navraag bleek dat de verwarming het niet meer deed.Ik ging onder de warme douche en dacht lekker onder de dekens.Zo gezegd zo gedaan.Klop,klop op de deur.Kees was nog even in gesprek bij de mevrouw van Fawilty Towers.Ik gauw onder de dekens en riep ja.Meneer kwam binnen met verschillende warmte gevende apparaten en we konden zoveel warmte krijgen als we wilden.Ik zei ondertussen dat ik onder de blankets lag en hij gaf me gelijk door te zeggen dat dat in dit geval het beste was.Alle stopcontacten werden voorzien van straling en het werkte prima.Wij dineren.We hadden als voorstel zalm en dat leek ons lekker.Een hele grote eetzaal met twee bordjes gedekt.Kaarsje erbij aan en we konden met een pilsje aan tafel.Het smaakte verrukkelijk en het was leuk opgediend.De kok bleek haar man en zag er niet bepaald appetijtelijk uit.Na het eten was er geen dessert maar wel een kopje koffie.Later gingen we in een overigens heel gezellige lounge even de post doornemen en het blog schrijven.Kees was ondertussen met mevr..... in gesprek gegaan en deze bleek zeer waardevol in de adviezen voor de volgende route.Zij zou e.e.a voor ons uitzoeken en adviseerde zeker wat te boeken omdat het zo maar zou kunnen dat er i.v.m de feestdag de volgende dag niemand op camping o.i.d was.dan konden ze in elk geval op ons rekenen..Later kwam ze nog even met wat adviezen ondertussen voor ons twee kaarsen aanstekend en de tv uit en een lekker klassiek muziekje aan.Uiteindelijk gingen we slapen met de gedachte dat we de volgende dag op de Lofoten zouden aankomen en een pension hadden geboekt.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rob & Anna:
    29 mei 2015
    Het word nu echt spannend, met die kou en het naderen van de Poolcirkel! Zover ben ik nooit geweest, hoor, destijds!
  2. HennyNijman:
    30 mei 2015
    Ja Anna het was hartstikke koud. Maar zoals je verder op het blog kunt lezen hadden we terug op de poolcirkel veel beter weer.