Kanestraum/Tingvoll

14 mei 2015 - Kanestraum, Noorwegen

Inmiddels waren we nadat we vanuit Alesund vertrokken naar Kristiansund aangekomen in een klein vissersplaatsje Tingvoll.Het is in Noorwegen een ellende met de Tom Tom want er word gewerkt met van alles maar niet met coördinaten zoals wij het zouden willen zien.Dus de camping bleek helemaal niet zo dicht bij Kristiansund te liggen.Door het slechte weer tijdens de reis besloten we de Atlantische route vanaf de camping te gaan rijden als het de volgende dag mooi weer zou zijn.Echter de afstand bleek dusdanig ver dat teruggaan geen optie was.Bovendien was het Hemelvaart en alles bleek uitgestorven.Zo niet op de camping.Wij hadden een huisje met genoeg hout om te stoken en alles aan boord.Rondom ons heen liepen de vissers met hun tuigen en stormoutfit af en aan.Voor ons stond een Nederlander welke daar al jaren kwam dus daar konden we wel een en ander aan vragen.Niet dus.Het was erg koud en iedereen liep te lidderen en wij niet.Wij zaten warm en zouden op hemelvaart een rustdag houden.Zouden want een wandeling moest toch kunnen.Zo gezegd zo gedaan.Klimmen omhoog want daar was een mooi uitzicht.Op een gegeven moment kon ons dat uitzicht gestolen worden en liepen we naar een ander punt en dat was een heerlijk verstild plekje.Even in alle rust genoten daarvan.Heerlijk weer naar ons warme honk en kijken naar de bootjes welke de haven weer binnen kwamen.Wat hebben die vakantievissers het druk zeg.Ze lopen met witte slachtschorten voor en grote plastic bakken en alles gaat in het ijs.iedereen kent elkaar.Geen idee wat de lol van zo'n vakantie is Ieder zijn meug moeten we maar denken.Gelukkig was er genoeg droog hout en was het vakantiegevoel aardig weg.Gelukkig morgen weer verderop.

1. Rob & Anna:
    29 mei 2015
    En desondanks nog een Selfie!