Alesund 13 mei 2015

13 mei 2015 - Ålesund, Noorwegen

Vanaf de camping gingen wij richting centrum Alesund, was maar 15 minuten lopen, Na 10 minuten liepen wij langs een stadion waar we makkelijk hadden kunnen parkeren. Al gauw hierna kwam het cruiseschip in zicht, die net was aangelijnd, alle cruise-gangers kwamen naar buiten met de meest vreemde schoenen aan, waarschijnlijk omdat er gezegd was dat je goede schoenen moest aandoen, de verkopers van souveniers, reisjes en dagtochten deden goede zaken. Al deze dingen kon je regelen voor het cruiseschip, iedereen kreeg een plattegrond en het adres van de dichtsbijzijnde souvenirwinkel. Wij gingen ook richting Centrum, een in Jugendstil herbouwde binnenstad na een fatale brand. Een leuke plaats om te zijn, voldoende foto's gemaakt en weer terug naar de boot, ons oriëntatiepunt in de stad, Maar bij welke haven we ook kwamen geen cruiseschip, hij was toch niet over het hoofd te zien een cruiseschip zo groot als een flatgebouw, de weg gevraagd aan een cruise-ganger die o'n kaartje had en die wist te vertellen waar de cruiseboot lag. Gauw terug naar de camping en richting nieuwe vakantieadres richting Kristiansund. 7 km daar vanaf lag de camping, maar daarover morgen meer.