Naar Fjell

7 mei 2015 - Fjell, Noorwegen

Daar gingen we van de boot af. Kees dacht dat het een klein stadje zou zijn maar dat viel hem tegen dus de Tom Tom deed zijn werk alleen het rijden ging niet zo als hij aangaf. Verkeerde afslag dus. Niet getreurd een extra rondje van de chauffeur. Best wel eng want het ging kris kras en invoegen etc. gaat toch weer anders en de gedachte dat je vakantie al zo snel voorbij zou kunnen zijn speelde enigszins parten.
Maar het werd rustiger richting Fjell dus het ging prima. We hadden ook begrepen dat we met openbaar vervoer richting Bergen konden.
Uiteindelijk kwamen we op de camping aan en daar was een vriendelijke meneer(welke we overigens later nog in het verhaal tegen komen)die niets met de camping te maken had. Verder was er geen mens te bespeuren.
We vonden een hut met een sleutel erin en gingen kwartier maken. Het was erg winderig en koud en de hut was niet echt om aan te zien.
Maar zoals Kees en ik zeggen je huis maak jezelf door je aanwezigheid. En ja hoor het werd een knus geheel met een prachtig uitzicht.
We dachten toch even te gaan vragen welke bus we nodig hadden en dat bleek simpel gedacht. We zouden naar een supermarkt kunnen rijden en daar de bus kunnen pakken.
Wij naar de KIWI en gevraagd aan een lieve dame. Zij achtte het beter ons voor te gaan naar een busstation een flink aantal kilometers verder. Ging goed dus. In Bergen even gevraagd en een kaart gekocht voor de volgende dag. Op zich was het heerlijk om alvast een indruk gekregen te hebben van Bergen en dat bleek de volgende dag goed van pas. Ook zoals zou blijken het bekende overstapstation. Maar dat morgen.

1. Jo Heuberger:
    10 mei 2015
    Bergen heeft een mooie haven met authentiek gekleurde huisjes