Waar zijn we terechtgekomen.

10 november 2015 - Hveragerði, IJsland

Bij het ontwaken meteen door het raam gekeken en de stoom die uit de grond kwam achter het huisje was wel leuk om te zien.Het uitzicht was ook leuk en de rust stond ons ook erg aan.Totdat er een jonge bordercollie met Kees mee naar binnen kwam en ons begroette alsof hij ons jaren niet had gezien.Had alles uit de cottage al in zijn bek gehad en wilde ook wel even zitten voor de foto.Toen we weg wilden was hij beslist van plan met ons mee te gaan.Uiteindelijk ging hij maar lekker op de hottub liggen.Wij gingen de naaste omgeving verkennen.In deze plaats is het grootste park met geothermische activiteit.Dat blijk wel want overal stoomt het de aarde uit.Park was gesloten en het dorpje had een paar winkels.Na wat gezien te hebben wisten we dat er een wandeling van3,5 km was naar een aantal warnwaterbronnen.Nu hadden we in Noorwegen beloofd geen belachelijk hoge wandelingen meer te gaan maken dus besloten we alleen even te gaan kijken hoe het begin van de wandeling eruit zag.Bovendien regende en hagelde het behoorlijk en hadden we alleen water bij ons.Maar toen we bij het beginpunt aankwamen werd ons al gelijk duidelijk dat deze afstand van 3'5 gezien de hoogte waarheen het ging niet zou kloppen.We keken elkaar aan en spraken af te stoppen als het niet meer ging.Wetende van elkaar dat er dan heel veel moet gebeuren.Hoe dan ook het was mooi,nat,glibberig.soms steil.hoog maar vooral ver.Jongeren hielden het sneller voor gezien.Maar uiteindelijk was het allemaal waard.Bassins van 100°.Een ongelooflijke zwavelstank.Terugkomend bij onze Hyundai waren we moe. spierpijn,nat maar voldaan.We moesten nog boodschappen doen maar we hebben het hoognodige gehaald .Menukeuze was minder belangrijk.We verlangden naar de cottage maar meer nog naar de hottub.Wat was dat heerlijk.

1. Els-Chris:
    12 november 2015
    Leuk dat meebeleven. Nu het noorderlicht nog en dan Zonder hagel. Het moet lukken succes en plezier.
  2. Vanessa:
    Hoi,

Wat een leuke verhalen en nu al mooie foto's. Geniet ervan! Hopelijk zien jullie het Noorderlicht nog.
    Tot snel.
  3. Ans kempers:
    12 november 2015
    Heel leuk om jullie weer te volgen en wat zijn jullie toch een ondernemend stel geweldig en nu nog het noorderlicht zien dan kan het helemaal niet meer stuk. fijne dagen nog en lieve groetjes,