IJSLAND

9 november 2015 - Reykjanesbær, IJsland

De hutEn dan ga je samen in een paars WOW vliegtuig voor een week naar IJsland.Koffersvol met je weet maar nooit spullen.We begonnen met de trein al met vertraging wegens materiele schade stonden we 5 keer stil.Gelukkig waren we op tijd vertrokken dus geen stress.Toen we in het vliegtuig zaten was ook daar vertraging omdat er twee personen niet op kwamen dagen.Uiteindelijk na een turbulente vlucht kwamen we aan in Kevlavik bij Reykjavik.Daar zou iemand met onze naam staan en ons in een auto meenemen naar de gehuurde auto.Die was er niet.Uiteindelijk maar gebeld en hij zou er met 5.minuten zijn.Dat lukte ook.Na veel handtekeningen van alletwee(Kees is al 71)konden we een Aygo meekrijgen.Wennen met schakelen.Lastig als je automaat rijd maar ook dat went
Het was helder zonnig weer maar het vroor best hard en het werd al donker.Daar zagen we bij Reykjavik een Ikea.Toch alvast maar even wat gegeten en mergpijpjes en koekjes meegenomen.Boodschappen doen zat er niet meer in.Het was behoorlijk druk op de weg en de strooiwagen reed voor ons.Eindelijk na een flinke afdaling zagen we het plaatsje Hvergardy waar we een cottage hadden besteld.Was nog flink zoeken en twee gezinnen lastig vallen maar dan kom je er wel.Hartstkke donker en afgelegen.Een hele roedel honden stormde op ons af maar bleken gelukkig vredelievend.Drie teeners hielpen ons en wezen de weg.Cottage 5 en als de hottub veel herrie maakt 's nachts kan hij uit.En ja ze hadden wifi hetgeen een verrassing bleek want we waren er vanuit gegaan dat dit er niet zou zijn.Het was heerlijk warm binnen en de hottub op de veranda leek ook erg aanlokkelijk.Heerlijk koffie gedronken en na wat gelezen te hebben luik open en het warme water in.Volgens ons is daar na een week al een bijzondere vriendschap en gewenning aan ontstaan.Hoewel we natuurlijk ook voor het Noorderlicht kwamen hebben we daar als het geweest zou zijn niet van genoten want na het luik van de hottub vielen niet lang daarna onze luiken dicht.Heel benieuwd hoe het er morgen allemaal uit ziet.

1. Rob & Anna:
    Lieve Kees & Henny,

IJsland, fantastisch! Wat maken jullie toch altijd een prachtige reizen! Ik verheug me weer op jullie reisverhalen; het begon al goed met de hot tub!

Veel plezier vandaag!
  2. Edgar:
    11 november 2015
    Wat een mooi vooruitzicht! Is er een mogelijkheid dat noorderlicht en hottub samenvallen? Dat zou geweldig zijn! Lekker genieten van de weldadigheid onder een schouwspel in de lucht!
  3. Kees Nijman:
    11 november 2015
    Wij kunnen in IJsland niet reageren op emails
  4. HennyNijman:
    11 november 2015
    Leuk Anna dat je weer meeleest en inderdaad Edgar het zou mooi zijn dat het Noorderlicht is als we in de Hottub zitten.Maar gezien de huidige bewolking ziet dat er nog niet naar uit.We houden de Noorderlichtradar in de gaten en dan kunnen we vlakbij nog naar een vlak kaalgebied gaan.