Nog een dag Loen.

10 mei 2015 - Loen, Noorwegen

We hadden drie nachten Loen en daar moet je dan ook wat mee doen. Zondag en we hadden de avond daarvoor heerlijk in het restaurant gegeten. Het is zo leuk in Noorwegen. Als je ergens koffie gaat drinken staat het klaar in een thermoskan en pak je het zelf .Dat is wel even wennen We waren eens ergens onderweg in de middle of knowwhere en we zagen een gebouwtje. Bleek het van alles te zijn. Winkel ,bibliotheek ,museum en een soort van Info. Maar er stond een tafeltje in de gang met een thermoskan koffie en een bakje om er geld in te doen. Dus wij koffie drinken en in het winkeltje wat lekkers kopen .Het is overigens een Eldorado hier aan supermarkten. En heel lekkere dingen en de prijs valt reuze mee. Het goedkoopste hier aan eigen merk is zelfs aanmerkelijk beter als bij ons. Dat is in de afgelopen jaren sterk verbeterd
Het komt allemaal het meeste uit Noorwegen zelf en het fruit is verrukkelijk. Zelfs de worteltjes zijn niet te evenaren met onze bospeen. Nou dat was even wat huishoudelijks wat best wel leuk is. Wij houden van bruinbrood. Laat dat nu het goedkoopste brood hier zijn. Dat is n.l. Kneipp brood dus te gezond voor de mens. Hier is alles wit en luxe brood. Ze houden erg van vet. Ze eten veel pancakes en op de straat eten ze veel broodjes .Dus het was zondag in Loen en we zaten bij de Jostedalbreen Dat is een reusachtige gletsjer met vele armen. Gisteren al een beschreven en bij de vorige reizen al een gezien .Hé Edgar.. En jawel dat bleek weer een reuze wandeling de hoogte in te zijn. Ze zetten 45 minuten maar ik denk dat we alles bij elkaar toch 3 uur gelopen hebben heen en terug. Hijgend en puffend dat dan weer wel. We konden met een treintje maar toen we daar aankwamen reed het treintje al weg. Hij schatte ons sportief in zo te zien. Had hij gelijk want het was onze eer te na met het treintje te gaan. maar een klim was het wel. Deze keer was het de Briksdalbreen. Wat overigens leuk bleek dat er 4 jongelui ook gingen en toen we later op de camping kwamen bleek dat ze de barbecue ontstoken aan de kant van het meer. Mooier restaurant kun je je niet wensen want het was precies de plek waar ik de maaltijd zou serveren. Foto volgt .Op de camping was ook een Noorse boskat en die viel op Kees. Hij lag heerlijk voor Kees te rollen en hij zat op ons trappetje .En het was zondag dus alle kleding moest ook in de was. Ja dat zijn van die dingen dat moet ook gebeuren. Eens zal ik beschrijven hoe de logistiek in de auto geregeld is. Kees zegt dat we toen wel de gewone gezinsdouche genomen hebben. Morgen vertrekken we naar ?Dat is nog niet zeker. Kees wil heel graag naar Geiranger waar we al twee keer geweest zijn. Maar de aantrekkelijkste wegen zijn nog niet open en als het slecht weer is dan is daar niets aan. Overigens lieve berichtjes van de kinderen want het was ook nog moederdag.